Op zoek naar een duikschool en quad-rijden

19 augustus 2023 - Sanur, Indonesië

Heerlijk.... Geen horloge .... Nergens rekening mee houden... Gewoon lekker ontbijten en de omgeving gaan verkennen. Naast het hotel waar gisteren het grootste deel van onze groep is afgezet, zagen we een duikwinkel met bijbehorende duikschool. Die zag er heel professioneel uit en na wat Googelen hebben we besloten om daar de duiken te gaan reserveren. We wandelen langs het strand naar de duikschool en komen onderweg heel veel kleine strandkraampjes, massage-tafels en mini-restaurantjes tegen. Sommige sfeervol, maar de meeste heel armoedig. Er bleek ook een plek langs het strand waar ze schidpad-eieren beschermen en de kleine baby-schildpadjes opvangen en voeren totdat ze uitgezet kunnen worden in zee. Een mooi initiatief, langs dat drukke strand.

IMG_5409

IMG_5411IMG_5410

Bij de duikschool aangekomen leek het erop dat het duiken bij het eiland Nusa Penida niet geboekt kon worden. De duikschool heeft al 2 grote groepen Thailanders vastgelegd voor zondag en maandag waardoor hun boten bezet zijn. Ook na een paar telefoontjes naar andere duikscholen lukt het niet om een boot te reserveren voor 6 extra personen. Want naast ons vieren, moet er ook een duikinstructeur en snorkelgids mee. We zijn al bijna weer vertrokken als ze toch een 'losse' boot hebben kunnen vastleggen voor maandag. Gelukkig. Want het probleem van de boot komen we natuurlijk bij de andere duikscholen ook weer tegen. We spreken af dat we maandagochtend om 07.30 uur bij ons hotel opgehaald worden. Missie geslaagd.

We wandelen nog even verder voordat we terug gaan naar ons hotel. Daar wacht Rhona op ons want na de tomatensoep die Rhona en ik gisteravond in het hotel hadden gegeten, hebben we allebei de hele nacht op het toilet gezeten. Rhona bleef vanmorgen dus liever nog even in bed. 's Middags gaan we naar het strand, maar Marijn en Corné zitten nog niet de relax-modus en willen 'iets' doen. Binnen een half uur zijn ze terug, hebben ze een quad-safari geboekt en komen andere kleding halen. Het wordt een middag vullend programma inclusief heen- maar vooral de terugreis in een mooie rode cabrio met heel veel file....

IMG_20755fde94f6-5ed5-4b0e-9f97-28bed266dc4c

Wij hebben intussen heerlijk aan het strand gelegen, en toen het daar 'te fris' werd door de stevige wind, zijn we aan het zwembad gaan liggen, tot de zon onderging. Dit houden we nog wel een paar dagen vol!

P1270522IMG_5443IMG_5444

We gaan maar niet meer in het hotel eten, want dat was niet zo goed bevallen. Dus we vinden een Italiaan die goed scoort op Tripadvisor. En jawel! We hebben heerlijk gegeten. Een extra blokje om voordat we terug lopen naar het hotel en ook de eerste stranddag is weer voorbij gevlogen.