Bangkok, 21 juli

21 juli 2019 - Bangkok, Thailand

Vandaag weer vroeg uit de veren, want we gaan fietsen door Bangkok en moeten al om 07.00 uur vertrekken. De tuktuk was ons gisteren goed bevallen. Vandaag was onze chauffeur een ouwe Thaise rocker. Dus met een lekker muziekje erbij sjeesden we naar Bangkok-biking.

C4407EB2-DB12-4E87-80B8-7A79C8AE4A99

Vrij snel zaten we alle 8 op een mountainbike en gingen we achter onze gids Mister Ohm aan. We begonnen in een sloppenwijk met grote armoede. Triest om te zien, maar we zagen ook dat de overheid haar best doet om door middel van scholing de jeugd een betere toekomst te bieden. Daarna door het business center en via een “veerbootje” staken we van het drukke Bangkok over naar een mooi groen en rustig deel van Bangkok, ook wel “De groene long” genoemd. Daar ben je in 1 keer in een andere wereld. Alles groen en fris, (vooral de lucht). Onze gids stopt bij een oude tempel waar we uitleg krijgen over de gebruiken binnen het Boeddhisme.

55CCB2E6-4FB6-42FF-A030-9D0C1F1EE3E1

Voor de lunch stoppen we nog bij een oude “Thai Boxing Champion”. Voor 100 bath krijg je een lesje van deze kampioen.  Marijn heeft zich eraan gewaagd op deze bloedhete middag.

92ED6993-4B32-45DD-849F-A433E67FCE458E5B7764-5F12-478B-BC59-D7D1151EE55F

Ook Rhona kon nog even laten zien dat ze ook wat in haar mars heeft! Na de lunch fietsen we terug naar het kantoortje om met de taxi terug te keren naar ons hotel met hopelijk onze bagage. Maar helaas, nog steeds niets. Gelukkig kregen we rond half 4 onze koffers en kon er door iedereen gezwommen worden.  ‘S avonds gaan we eten bij het Democratie-monument, (laat daar nou net een Mc Donalds zitten, toevallig?) en wandelen we over Khoasan road, een gezellige en levendige straat waar veel backpackers komen..

E0D3567C-3774-4B6F-8EED-02EC3D629166

We sluiten de dag weer af in de beachbar.

1. Gerard gerry:
    24 juli 2019
    l
    euk om een beetje met jullie mee te mogen reizen
  2. Michel:
    24 juli 2019
    ik heb het gevoel ook een beetje in Bangkok te zijn.